در راستای طرح مهندسی مجدد ساختار تشکیلاتی و فرآیندهای شهرداری و درجهت ارائه گزارش فاز سوم بهینه سازی فرآیندها وساختار تشکیلاتی شهرداری، جلسه ای با حضور مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری،کارشناسان درآمد مناطق، مدیر نوسازی و تحول و مشاور طرح در محل دفتر معاونت توسعه و برنامه ریزی برگزار شد.
آق اولی مشاور طرح، گزارش فازم سوم بهینه سازی فرآیندها و ساختار – فرآیند وصول درآمد و عوارض را مطرح نمود.
وی عنوان کرد: با وجودی که امور دریافت عوارض مربوط به نقل و انتقال و تعویض پلاک خودرو به دفاتر پیشخوان واگذار شده است، لیکن بدلیل دریافت حق الزحمه در دفاتر مذکور (7 هزار تومان) و رایگان بودن این خدمات در شهرداری، بسیاری از مردم برای انجام امور فوق به حوزه ستادی شهرداری مراجعه نمایند. آمار تعداد مراجعین و درخواست ها در این زمینه در مدیریت تشخیص و وصول درآمد در سال 1396 حدود 17000 بوده است. با توجه به اهمیت فعالیت های راهبردی در افزایش منابع درآمدی و بهبود کیفیت ارایه خدمات در بخش درآمد شهرداری یزد لازم است خدمات وصول درآمد و عوارض از مردم از حوزه ستادی حذف و این امور به مناطق و دفار پیشخوان واگذار شود و فعالیت های حوزه ستادی مدیریت تشخیص و وصول درآمد بیشتر معطوف به امور راهبردی گردد.
وی اضافه نمود: واگذاری امور محاسبه و وصول درآمد و عوارض متقاضیان صدور پروانه ساختمان، پایانکار و استعلامات دفترخانه ها و عوارض نوسازی و کسب به دفاتر کارگزاری و پیشخوان، مشروط به دارا بودن صلاحیت فنی و تخصصی آنها و تائید و صدور مجوز مدیریت تشخیص و وصول درآمد امکان پذیر باشد.
در پایان هریک از اعضای جلسه نقطه نظرات وپیشنهادات خود را در جهت اصلاح و بهبود روش کار و فرآیندها در زمینه وصول درآمد و عوارض ارائه نمودند.
معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد