عملیات میدانی نظرسنجی عمومی از شهروندان در دو مرحله اول و دوم در پنج منطقه شهری از تاریخ 01/05/99 شروع و در روز یکشنبه مورخ 23/06/99 خاتمه یافت.
در این نظر سنجی دیدگاه شهروندان در مورد عملکرد و خدمات ارائه شده شهرداری مورد سنجش قرار گرفته است. رضایت سنجی در بخشهای فضای سبز، مبلمان شهری، عمران، حمل و نقل(اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ترافیک شهری و پایانه های برون شهری)، پسماند، فرهنگی ورزشی، ساماندهی مشاغل، روابط عمومی، آرامستانها و کارکنان انجام گرفت.
اهداف نظرسنجی شامل موارد زیر میباشد:
- شناخت رابطه بین میزان انتظارات از ارائه خدمات و میزان رضایتمندی شهروندان ازعملکرد خدمات شهری شهرداری
- شناخت رابطه بین درجه کیفیت خدمات ارائه شده توسط شهرداری یزد با میزان رضایتمندی شهروندان
- شناخت رابطه بین میزان مشارکت شهروندان با میزان رضایتمندی آنان از عملکرد خدمات شهری شهرداری
- تعیین عوامل اجتماعی، اقتصادی مرتبط با رضایتمندی شهروندان ازعملکرد خدمات شهری شهرداری
- شناسایی افکار عمومی و شهروندان و تعیین میزان رضايت آنها از عملکرد شهرداری یزد
- افزایش کارایی مدیران در تصمیم گیری و اطلاع رسانی بر اساس اطلاعات طبقه بندی شده
- استفاده موثر از تجزیه و تحلیل آماری در گزارشات مدیریتی
پرسشنامهها و شاخصها از روش مصاحبه با خبرگان و مطالعه اسناد و مطالعات تطبیقی استخراج گردیده و پس از برگزاری کارگاه آموزشی برای آمارگیران، جمع آوری اطلاعات از طریق سامانه نظرسنجی تحت وب در حال انجام است. پایایی و روایی پرسشنامه ها مورد بررسی و تایید قرار گرفته است و تحلیل اطلاعات مربوط به پرسشنامههای فضای سبز، مبلمان شهری، عمران، حمل و نقل(ترافیک شهری)، پسماند، فرهنگی ورزشی، ساماندهی مشاغل، روابط عمومی در حال انجام است.
پس از انجام تحلیل های آماری و فضایی مناسب، با برگزاری جلسات خبرگی، از نظرات شهروندان و صاحبنظران استفاده و نتایجنهایی اعلام خواهد شد.